Lippupiste ja Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto ry ovat solmineet strategisen lipunmyynti- ja markkinointisopimuksen. Kolmen vuoden mittainen, sopimus takaa Lippupisteelle yksinoikeuden kaikkiin Vaahteraliigan sekä maajoukkueiden otteluihin.
Lippupiste Oy on lipunmyynnin markkinajohtaja maassamme, ja myy lippuja noin 18 000 teatteri-, kulttuuri, viihde- ja urheilutapahtumaan vuosittain. Lippupiste on osa Euroopan suurinta lipunmyyntiyhtiötä, CTS Eventimiä.
Jatkossa ottelulippuja Vaahteraliigan otteluihin voi ostaa kaikista Lippupisteen jakeluverkoston myyntikanavista. Lippupisteen myyntikanavat Suomessa käsittävät yrityksen omat ja yhteistyökumppaneiden verkkokaupat, puhelinpalvelun, täyden palvelun myyntipisteet, R-kioskit sekä laskutuspalvelun. Lisäksi lippuja liigaotteluihin voi edelleen ostaa tapahtumien portilta seurojen omasta lipunmyynnistä.
SAJL:n ja Lippupisteen yhteistyösopimus kattaa mahdollisuuden markkinoida otteluita Lippupisteen medioissa. Lisäksi seurat saavat omille verkkosivuilleen upotettavan digitaalisen lippukaupan, jonka odotetaan kasvattavan otteluiden aiemmin varsin marginaalista ennakkomyyntiä. Sopimus tuo liigapelien porteille yleisölle muista tapahtumista jo ennalta tutut kulunvalvontalaitteet sekä lipputulostimet.
Pitkä sopimus alan johtavan toimijan kanssa varmistaa Vaahteraliigan sekä Suomen maajoukkuepelien lipunmyynnin pitkäaikaisen kehittämisen ja tehokkaan markkinoinnin. Lisäksi Lippupisteen analytiikka- ja dataosaaminen auttaa koko lajia ymmärtämään lippuja ostavan asiakaskunnan dynamiikkaa paremmin – kertoo SAJL:n toiminnanjohtaja Jari Salonen.
Amerikkalaisen jalkapallon Vaahteraliiga 2020 potkaistaan käyntiin toukokuussa. Tarkemmat tiedot kauden aikatauluista sekä ohjelmasta julkaistaan lähiaikoina.